PRZEWODY ZAPŁONOWE
> RODZAJE PRZEWODÓW
> INFORMACJE OGÓLNE
> Zalety przewodów SENTECH
> Porady
> Zalecane do LPG i CNG
> Pytania i odpowiedzi
> Prawda i mity o przewodach
> Wymiana przewodów
> INFORMACJE TECHNICZNE
> ZAMÓW NIESTANDARDOWE PRZEWODY
> DOWNLOAD
|
|
W trosce o sprawne funkcjonowanie Twojego samochodu, podajemy kilka praktycznych rad związanych z eksploatacją przewodów zapłonowych.
Jak być w pełni zadowolonym:
Nie dotykaj przewodów podczas pracy silnika! Może to być przyczyną porażenia elektrycznego. Przewody zdejmuj na zimnym silniku, żeby zabezpieczyć się przed zerwaniem końcówki metalowej z przewodu.
Nie ciągnij za przewód!!!
Zwróć szczególną uwagę na montaż przewodów na aparacie zapłonowym i cewce, gdyż końcówki gumowe zapewniające hermetyczność połączenia, gromadzą przy zakładaniu powietrze. Powietrze to podczas pracy silnika nagrzewa się i końcówki "strzelają jak korki od szampana" zrywając połączenie elektryczne.
Po wymianie lub czyszczeniu świec, zwróć szczególną uwagę na prawidłowe ponowne założenie przewodów. Prawidłowy montaż polega na wyczuwalnym "wskoczeniu" końcówki metalowej, a towarzyszący temu dźwięk jest podobny do zapinania zatrzasku.
Nieprawidłowy montaż zarówno na świecach, na aparacie zapłonowym oraz cewce spowoduje "skakanie iskry", co doprowadzi do punktowego przepalenia izolatora gumowego.
Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego ("przewody nie kopią").
Wymieniaj komplet, a nie pojedyncze przewody. Pojedyncze przewody stosuj tylko w nagłych przypadkach. Według statystyk, pomoc drogowa w Europie Zachodniej najczęściej wzywana jest do awarii przewodów wysokiego napięcia.
Wymieniaj przewody co 50 000 kilometrów lub raz na 3 lata.
|