Zestawy naprawcze

ZESTAWY NAPRAWCZE DO CEWEK ZAPŁONOWYCH DOSTĘPNE TYLKO U NAS

 

Zestawy można obejrzeć w katalogu. Możesz sprawdzić już teraz.

Wpisz nr zestawu naprawczego do wyszukiwarki i zobacz, jak wygląda. Indeksy numerów naprawczych są oznaczone literą „N”.

Przykład: cewka zapłonowa  SC7004   ma przyporządkowany zestaw naprawczy o indeksie  SC7004N .

 

Zalety zestawów naprawczych:

 niskie koszty naprawy uszkodzonych lub zużytych części

 niskie koszty regeneracji cewek

 łatwa wymiana uszkodzonych izolatorów cewki

 

W jaki sposób należy korzystać z zestawu naprawczego cewek:

 upewnij się, że zestaw naprawczy jest właściwie dobrany do rodzaju i modelu posiadanej cewki

 sprawdź dane w katalogu oraz porównaj elementy z zestawu naprawczego z tymi zamontowanymi na cewce

 zdemontuj części z cewki

 sprawdź i oceń jakość styków wysokiego napięcia. Przeczyść je odpowiednim środkiem lub w razie konieczności przetrzyj drobnoziarnistym papierem ściernym

 upewnij się, że sprężyste elementy połączeniowe części z zestawu naprawczego będą zapewniały właściwe połączenie elektryczne. Elementy połączenia wysokiego napięcia muszą się ze sobą stykać tak, aby nie następował przeskok iskry powodujący wypalanie się połączenia

 upewnij się, że wszystkie elementy są suche i czyste. W razie konieczności wyczyść zabrudzone elementy, zwłaszcza te w okolicach złącza cewki

 zamontuj elementy zestawu naprawczego na cewce i upewnij się, że znajdują się we właściwej pozycji i są dopasowane w odpowiedni sposób

 

Najczęstsze przyczyny awarii cewek zapłonowych:

 uszkodzenie w okolicach złącza niskiego napięcia

 uszkodzenie złącza wysokiego napięcia

 uszkodzenie wewnętrzne cewki


Zaczynając od ostatniej pozycji, czyli uszkodzenia wewnętrznego cewki, trzeba powiedzieć, że jest to najrzadsza przyczyna awarii cewek.  Samo uzwojenie cewek niezmiernie rzadko ulega uszkodzeniu. Łatwiej jest o uszkodzenie połączeń lutowanych bądź mechanicznych wewnątrz cewki. Ponieważ wszystkie elementy cewki są zalane żywicą, zabezpiecza to cewkę przed uszkadzaniem połączeń wewnętrznych. Najczęstszą przyczyną tego, że cewka nie funkcjonuje właściwie jest uszkodzenie lub zabrudzenie złącza niskiego napięcia. Wibracje, wysoka temperatura, zmiany temperatury oraz zanieczyszczenia powodują, że względnie małe styki połączenia elektrycznego cewki oraz złącza wiązki przewodów doprowadzających zasilanie i sterowanie do cewki, ulegają początkowo zabrudzeniu oraz śniedzeniu, a często w dalszym etapie uszkodzeniu mechanicznemu. Niestety w takim przypadku najczęściej konieczna jest wymiana całej cewki lub złącza, jeśli próba naprawy tych elementów nie przynosi rezultatu. Trzeba jednak pamiętać, aby zbyt szybko nie decydować się na wymianę cewki, ale wcześniej dołożyć starań w naprawie złącza niskiego napięcia. Dokonując już naprawy warto również dokonać przeglądu złącza wysokiego napięcia wraz z izolatorem. Tutaj przechodzimy do problemu uszkodzenia złącza wysokiego napięcia. Zdarza się, że na skutek przepływu prądu wysokiego napięcia złącze cewki pokrywa się nieprzewodzącym nalotem. Dodatkowo wibracje oraz wysoka temperatura powoduje, że dochodzi do korozji metalu na łączeniu styków, a to z kolei powoduje znaczny wzrost rezystancji i może doprowadzić do zaniku możliwości przeskoku iskry na świecy. Kolejnym czynnikiem negatywnie wpływającym na połączenie wysokonapięciowe cewki są zmiany temperatur spowodowane rozgrzewaniem się silnika w trakcie jego pracy oraz chłodzeniem w czasie, kiedy pojazd jest nieużywany. Dochodzi wtedy do znacznego rozszerzania i kurczenia metalowych elementów, które z biegiem czasu tracą połączenie elektryczne. Wszystkie opisane wyżej czynniki sprawiają, że warto dokonać naprawy lub konserwacji cewki wysokiego napięcia. Nie wszystkie konstrukcje pozwalają na wymianę elementów złącza i izolatora wysokiego napięcia, ale wszędzie gdzie to jest możliwe warto to zrobić od czasu do czasu. Podobnie jak w przypadku przewodów zapłonowych taka wymiana elementów powinna następować po około 2 – 3 latach eksploatacji.